Uppskattat evenemang hos Målsta Blommor

Andreas och Caroline Nilsson bjöd in kunder till Målsta blommor. Foto: Christina Uhlin

Caroline och Andreas Nilsson välkomnade blomsterbutiker till en kundkväll på det legendariska Hotell Knaust i Sundsvall.

Kvällen inleddes med en inspirerande föreläsning av Clara Nyström från Svensk ­Marknadsföring, som delade med sig av sina insikter kring marknadsföring på Instagram. Bland de viktigaste lärdomarna fanns betydelsen av call-to-action och att alltid vara relevant för sina följare. Algoritmer för­ändras ständigt, men Instagrams grundtanke är densamma: ­besökare ska kunna interagera med likasinnade och få sina intressen bekräftade. Genom att kontinuerligt fokusera på ­relevans och möta kund­gruppens intressen kan man hålla sig aktuell i flödet. Clara tipsade även om 80/20-regeln: 80 procent inspiration och 20 procent för att skapa ett bra flöde.

Därefter höll Malin Hidesäter tillsammans med undertecknad en föreläsning om olika sätt att lyfta fram tulpaner och andra blomsterlökar. Besökarna fick en inspirerande resa genom det senaste decenniet och tog del av många guldkorn och kreativa tips.

Kvällen avslutades med att Målstas personal berättade om verksamheten, ­kommande ­evenemang och bjöd in till samtal och diskussion. Fokus låg på användningen av ­webshopen och logistiklösningar. Andreas passade dessutom på att ­presentera flera spännande nyheter.

För besökare söderifrån fanns mycket att imponeras av hos Målsta, men en sak stack särskilt ut – Målsta har inga ­problem att hitta personal, eftersom med­arbetarna trivs så bra att de helt enkelt inte vill sluta!

Erika Wallin